Prvo poglavlje - Monster/Chapter One: The Monster


Prvo poglavlje- Monster

POVIJEST: Prvi Monster je osmišljen 1992. godine a krenuo je u proizvodnju 1993. godine.

Taj iskonski model pokretao je zrakom hlađeni L-dvocilindraš zapremine 904 centimetara kubčnih ( u nastavku cc).

Najmanji Monster s također zrakom hlađenim agregatom (L-dvocilindraš) započeo je proizvodnjom 1994. godine i raspolagao je zapreminom od 583 cc te snagom od 53 konjskih snaga ( u nastavku Ks) koje je razvijao pri 8250 okr/min i okretnim momentom od 48 Nm pri 7000 okr/min.

Od tada, Monster se proizvodio u varijantama od 599, 618, 695, 696, 748, 803, 904, 992 i 1100cc te ekstremnija verzija S4 koja je imala pogonski agregat od super sportskog 916.

Danas, novije generacije monstera su mali Monster koji sada ima 695 cc i 73KS pri 8500 okr/min te moment 61 Nm pri 6750 okr/min te sportskiji modeli S2R 800, S2R 1000 koji su nasljednici Monstera 800 i.e i 1000DS.

Isto tako i modeli S4R i S4RS koji su nasljednici monstera S4 te ih pokreću pogonski agregati od super sportaša 998 i 999.

Najnovija ostvarenja Monstera su „mali“ 696 i „veliki Monster 1100.

Zanimljiva je činjenica da je Monster 696 premašio prvog „pra“ Monstera 900 u pogledu snage za 5 KS, te razvija punih 80 KS pri 9000 okr/min, nasuprot Monstera 900 koji je razvijao 75KS pri 8000 okr/min.

Najjači zrakom hlađeni Monster 1100 razvija 95KS pri 7750 okr/min te je jači punih 20KS u odnosu na Monstera 900.

Svaki model Monstera koji je predhodno spomenut se nalazi sa svim podacima u ovoj enciklopediji.

ZANIMLJIVOST: Dizajner prvog Monstera, što se izgleda tiče, je argentinac Miguel Angel Galluzzi.

Upravo on kao jedan od naboljih dizajnera svoga vremena je dobio teški zadatak da dizajnira motocikl s što manje oplata i plastika a da bude što atraktivniji.

Svaki puta kada je krenuo ostvariti taj zadatak tj. crtati prve skice na papairu često je bacao papir u smeće jer nije imao svježu ideju za taj projekt.

U međuvremenu njegova djeca su ga doma svaki dan nagovarala da im kupi igračke, tj. figurice koje su tada bile popularne a zvale su se Monsters (Čudovišta).

I tako, jedan dan kada je bio na poslu Miguel se sjetio svoje djece i njihovih zahtjeva i palo mu je na pamet da bi taj motocikl mogao nazvati (Čudovište) Monster.

Čim je počeo crtati po papiru napravio je prvu skicu gotovo iz prvog pokušaja te tako danas imamo ovo remek djelo od motocikla koje i danas nakon svih ovih godina odnosno od 1993. godine djeluje agresivno, svježe, karizmatično i moglo bi se reći zauvijek mlado te predstavlja trn u oku svim modernim naked motociklima.

I zaista to je bio prvi pravi naked motocikl koji danas čini otprilike, između 50 i 58% ukupne proizvodnje tvornice Ducati.

Miguel Angelo Galluzzi je dizajnirao i za Cagivu model Raptor za kojeg neki kažu da je isti Monster ali izbrušen do kraja.

Što više reći osim HVALA gospodine Galluzzi!!!

Tvorac Monstera, Miguel Angel Galluzzi, rođen u Buenos Airesu 1959. godine. (Glavna slika)

Cagiva Raptor, također djelo čarobnih ruku Miguela Angela Galluzzia.

Sličnost sa Ducatijevim Monsterom je primjetna a izgled je nešto oštrijih linija nego što je o slučaj kod Monstera koji je nešto zaobljenijih linija i sirovijeg izgleda.

Za razliku od Monstera u Cagivinom Raptoru kuca Japansko srce koje se zove Suzuki, tj. u Raptora se ugrađuje Suzukijev pogonski agregat poznat s modela TL 1000 naked, odnoso SV 1000, koji je također dvocilindrične koncepcije pa zbog te činjenice kod modela Raptor izostaje Talijanska tradicionalnost u izradi i karizma koja je svojstvena samo Ducati proizvodima, odnosno Monsteru.

Ali to nipošto u konačnici ne znači da je Cagiva Raptor lošiji motocikl od Monstera. (Slika 1)

CHAPTER ONE: THE MONSTER

Ducati Monster was designed in 1992. and went to production in 1993.

That first Monster model had air-cooled L-Twin engine with displacement of 904 cc, and little brother, Monster 600 went into production in 1994. with air-cooled L-Twin engine displacemnet of 583 cc and total power of 53 HP at 8250 rpm, torque 48 Nm at 7000 rpm.

Since the beginning of Monster production the air-cooled Monsters were produced in versions: 599, 618, 695, 696, 748, 803, 904, 992 and 1100 cc.

Liquid cooled were produced in versions: S4 916, S4R 996, S4RS 999, 1200 and latest Monster 821.

Interesting fact is that the Monster 696 which is the smallest air-cooled Monster in the family today, has surpassed the first Monster 900 from 1993. regarding horse power by 5 HP. Monster 900 produced 75 HP at 8000 rpm and Monster 696 produces 80 HP at 9000 rpm.

The strongest air-cooled Monster is 1100 EVO with 95 HP at 7750 rpm and that is 20 HP more than the old 900 and with lots more torque on the rear wheel than the 900.

Each model of Ducati Monster mentioned above will be presented in this encyclopedia with a short story and technical data.

The designer of Ducati Monster, regarding the looks, is a famous designer from Argentina, Miguel Angel Galluzzi. (Main pic)

Miguel Angel Galluzzi as one of the best designers of his time got a important and difficult task to design the motorcycle with no, or few fairings, and it had to look impressive.

No easy task for any designer. In the beginning Galuzzi often threw away the paper with fresh ideas because he was not satisfied with designes he made.

Legend has it, that one day he was thinking of his childrend and their demands that he should buy them toys, little action figures called Monsters.

That gave Galluzzi idea that he should name the motorcycle Monster, and afterwards Galuzzi designed the motorcycle very easy using just simple lines.

The designe was fantastic and a success, because the Monster became first real Naked bike which was copied and imitated by other motorcycle manufacturers.

The Monster became an icon in the Naked world of motorcyles with its charisma, aggressive looks and forever young masterpiece in the last 24 years of production. Monster production makes in-betwenn 50% and 60% of total Ducati production.

THANK YOU Mr. Miguel Angel Galluzzi!! THANK YOU!

Miguel Angel Galluzzi was born in Argentina, Buenos Aires 1959. and he also designed Cagiva Raptor for the Cagiva company, the motorcycle is very similar, regarding looks, to the Ducati Monster but has a sharper lines and it is powered by Suzuki V-Twin engine from the Suzuki models TL 1000/650 and SV 1000/650.

Cagiva Raptor, because it derived from Ducati Monster design, and has Japanese engine, lacks charisma and Italian tradition in making engines, but still it is a great motorcycle. (Pics one and two)

Ova enciklopedija je zaštićena autorskim pravima, te ju je kao autorsko djelo zabranjeno distribuirati, kopirati i zloupotrebljavati njezin sadržaj. U slučaju zlouporabe ili kopiranja ove enciklopedije, pravna ili fizička osoba koja počini takve radnje može kazneno ili prekršajno odgovarati pred nadležnim sudom, sukladno sa Zakonom o autorskim pravima i srodnim pravima u RH, koji se temelji na članku 88.Ustava Republike Hrvatske.