Test: Ducati Scrambler 1100 Special

Objavljeno: 20.06.2018


Nestrpljivo smo očekivali dolazak Scramblera 1100 na tržište zbog znatiželje kako će tvrtka Ducati reinkarnirati Scramblera s pogonskim agregatom zapremine od preko jedne litre, te želje da isprobamo klasičnog Cafe Racera kojem stila i šarma ne nedostaje.

Na testu smo imali verziju Scrambler 1100 Special koji serijski dolazi s sniženim upravljačem, prednjim i stražnjim aluminskim blatobranima, kromiranim ispušnim cijevima, crnim felgama s žbicama, aluminijskim bočnim poklopcima spremnika goriva, stražnjom aluminijskom vilicom koja je dodatno polirana i posebno dizajniranim materijalom kojim je prekriveno sjedalo.

Dakle novi Scrambler 1100 Special je čistokrvni i rasni Cafe Racer kojeg odlikuju detalji poput aluminijskih blatobrana, bočnih poklopca koji štite hladnjak ulja i djelove unutar okvira, također od aluminija te kromirane ispušne cijevi koje naglašavaju klasičan stil te crnu boju pogonskog agregata.

Kotači su također klasične izvedbe u pravom Cafe Racer štihu s matiranim crnim felgama i svijetlim žbicama.

Ono što najviše dolazi do izražaja svakom promatraču su bočni aluminijski poklopci spremnika goriva na kojima se nalazi logo od Ducati Scramblera, kromirane ispušne cijevi i naravno sjedalo s western štihom, te prednja vilica i svjetlo.

Scrambler 1100 Special nam se osobno estetski jako svidio jer je jednostavan, šarmantan, elegantan i pun čistih linija, ništa neugodno ne iskače ili bode u oči, a posebno nam se svidjelo što na motociklu gotovo uopće nema plastike tako da izgledu dajemo najviše ocjene.

Pogonski agregat je preuzet s Monstera S2R 1000 odnosno s Monstera 1100 EVO koji ima spojku u uljnoj kupci ali je razlika u broju svijećica i zapremini. Monster 1100 EVO ima kofiguraciju pogonskog agregata s jednom svjećicom po cilindru a Monster S2R 1000 ima isto kao i Scrambler 1100 dvije svjećice po cilindru.

Zašto se tvrtka Ducati odlučila na verziju s dvije svjećice po cilindru možemo samo pogađati a vjerojatno se radi o želji da se naglasi klasični stil starih vremena.
Osobno smo stajališta da bi bilo bolje da se Ducati odlučio za jedni svjećicu po cilindru iz razloga manjeg troška održavanja i bolje estetike samog pogonskog agregata.

Pogonski agregat je dakle dobro poznati L-Twin zrakom hlađeni s dva ventila po cilindru, te ukupne snage 86 KS pri 7,500 okr/min i 88 Nm pri 4,750 okr/min a navedeno izvlači iz zapremine od 1,079 ccm.
Okvir se sastoji od Trellis frame čeličnih cijevi što je očekivano s obzirom da se radi o klasičnom Cafe Raceru.

Prednji ovjes se sastoji od Marzocchi potpuno podesive usd vilice promjera 45 mm, stražnji od Kayaba monoshock amortizera. Prednji i stražnji ovjes imaju hod od 150 mm.
Prednja felga je aluminijska s žbicama promjera 3.50" x 18" na koju se ugrađuje guma Pirelli MT 60 RS 120/70 ZR18.
Stražnja felga je također aluminijska s žbicama promjera 5.50" x 17" s stražnjom gumom Pirelli MT 60 RS 180/55 ZR17.

Prednja kočnica se sastoji od dva polu-plutajuća diska projera 320 mm radijalno postavljenih Brembo Monobloc M4.32 klješta s četiri klipa i aksialnom pumpom s Bosch Cornering ABS sustavom u standardnoj opremi.
Stražnja kočnica ima disk projera 245 mm i klješta s jednim klipom, također Bosch Cornering ABS u standardnoj opremi.

Međuosovinski razmak je 1.514 mm, visina sjedala 810 mm a zapremina spremnika goriva 15 litara uključujući rezervu.
Težina praznog vozila je 194 kg a s uljem u pogonskom agregatu, akumulatorom i punim spremnikom goriva iznosi 211 kg.

Serijska oprema uključuje Riding Modes, Power Modes, Ducati Safety Pack (Cornering ABS + DTC), RbW, LED light-guide, LED rear light with diffusion-light, LCD instrument tabla s indikatorima stupnja prijenosa i količine goriva. Čelični spremnik goriva s promjenjivim bočnim aluminijskim poklopcima, aluminijskim poklopcima mašine ispod kojih se nalazi remenje distribucije ventila, te spremište za stvari ispod sjedala koje uključuje USB utičnicu.

Dakle Scrambler 1100 Special dolazi opremljen s zaista svim elektronskim pomagalima i estetskim stvarčicama.

Kako sve navedeno funkcionira u vožnji?
Ovjes je podešen dosta sportski tvrdo, što je dobro ako često provodite vrijeme na otvorenim prometnicama van grada s lijepim asfaltom.

U navedenom scenariju Scrambler briljira te pokazuje visoki nivo stabilnosti u zavojima i na pravcima.
Prebacivanja iz zavoja u zavoj nisu toliko munjevita kao na Monsteru S2R 1000 ili 1100 EVO zbog drugačije ciklistike i veće težine ali svejedno za jednog Cafe Racera kojem namjena nije divljanje i pretjerivanje, možemo reći da su prolasci kroz zavoje i više nego solidni.

Vrlo pozitivan dojam nam je ostavio prednji kraj na kojem vilica ostavlja visok dojam sigurnosti i stabilnosti prilikom naglih kočenja te je povratna informacija o tome što prednja guma radi uvijek dostupna.

Na rad ovjesa nemamo prigovora osim kada se radi o lošijim podlogama s rupama i izbočinama, tada se Scrambler voli ritnuti te dobro protresti vozača zbog prije navedenog hoda ovjesa od 150 mm.

Kočnice su odlične, lako se doziraju te u kombinaciji s ABS sustavom rade svoj posao zaista dobro i ugodno a tako se osjeća i vozač u vožnji, jednostavno se ne možemo sjetiti situacije u kojoj kočnice nisu bile na nivou. Sve vrste kočenja se izvode s lakoćom i pouzdanjem.

Pogonski agregat razvija snagu vrlo linearno te svakog tko je vozio Monstera zapremine 1000 ili 1100 ccm će uloviti nostalgija.
Iako je snaga smanjena u odnosu na Monstera za nekih desetak konjskih snaga i isto toliko Nm okretnog momenta, snage ima dovoljno za sve situacije i raspoloženja koja mogu uloviti vozača dok gušta od kafića do kafića ili na nekoj zavojitoj magistralnoj cesti.

Momenta uvijek ima dovoljno te je dostupan već od 3500 okr/min a snaga se oslobađa civilizirano-snažno na svaki okretaj komande gasa.

Uglavnom, za Cafe Racer filozofiju snage ima i više nego dovoljno za elegantno krstarenje te je ukupno gledajući Scrambler 1100 Specijal vrlo brz motocikl.

Pogonski agregat se javlja tipičnim V-Twin Ducati zvukom ali nažalost samo u niskim okretajima, u visokim EU norme preuzimaju te se zvučna kulisa pošteno smanjuje.

Aftermarket ispušni sistemi su must have za ovaj tip motocikla tako da se navedeno može i po našem mišljenju, mora ispraviti ugradnjom otvorenog ispušnog sistema kako bi Scrambler dobio svoj pravi štih i šarm iz sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća te prodisao punim plućima.

Omjeri stupnjeva brzina su dobro pogođeni, prva brzina nije prekratka, druga i treća su kraće no kad se Scrambler dočepa četvrte i pete brzine koje su duže, pritisak zraka naglo počne smetati vozača te je to znak da treba usporiti s obzirom na to da Scrambler uopće nema vjetrobranske zaštite.
Niti prednje svijetlo ni spremnik goriva nisu dizajnirani da budu aerodinamičko pomagalo pa se jaki pritisak vjetra osjeti već pri 130 km/h s vozačem visine 180 cm.

Pritisak vjetra se osjeti najviše na gornjem djelu tijela i na koljenima pa se pri brzinama većim od 140 km/h vozač pretvara u jedro te vožnja postaje neudobna, no pretjerivanja u stiskanju gasa ionako nisu u stilu jednog Cafe Racera.

Upravljač je dosta široko postavljen pa ni to ne pridonosi osjećaju udobnosti pri većim brzinama ali zato itekako pridonosi lakoći upravljanja i kontroli vozila.

Položaj sjedenja je s udoban s blago pognutim gornjim djelom tijela prema naprijed i nogama malo prema nazad koje nisu previše povijene, no sjedalo je dosta tvrdo podstavljeno i u kombinaciji s tvrdim ovjesom stvara osjećaj neugode nakon duže vožnje.

Bili smo iznenađeni mekoćom poluge kvačila i svih drugih komandi! Neutralni hod nakon kraćeg privikavanja se nalazi vrlo lako te nam se nijednom nije dogodilo da smo slučajno promašili neutralni hod. Kod prebacivanja u višu ili nižu brzinu treba biti muško s iskustvom vožnje V2 mašina i u tom slučaju problema nema.

Retrovizori su vrlo dobro pozicionirani i pregledni te ne vibriraju i imaju mogućnost dobrog podešavanja potrebama vozača.
Sve komande i tipke rade vrlo dobro te ih je vrlo lako koristiti uključujući i instrument tablu koja je malih dimenzija, no sadrži sve potrebne podatke te je uvijek lako čitljiva.

Riding modes su nazvani Active, Journey i City umjesto Sport, Touring i Urban ili Rain te je njihova uloga već svima poznata stoga se nećemo zadržavati na toj temi.

Treba napomenuti da Scrambler 1100 Special dolazi opremljen s spojkom u uljnoj kupci te je u gradskoj kreni-stani vožnji vrlo lako krenuti s mjesta pri niskim okretajima zbog velikog okretnog momenta kojeg razvija pogonski agregat ali i zbog dobro podešene komande spojke.

Jedna stvar koja nam se nije svidjela u gradskoj vožnji je velika toplina koja dolazi iz pogonskog agregata a osjeti se po nogama i međunožju.

Zračno hlađeni agregat pošteno grije prilikom najtoplijih mjeseci u godini no osjećaj topline se brzo smanji nakon kretanja s mjesta i ubrzanja.
Na otvorenim prometnicama na kojima nema stani-kreni vožnje, zagrijavanje pogonskog agregata i neugodna toplina prestaju biti problem te ih vozač uglavnom uopće ne primjećuje.

Navedeno može biti i plus prilikom proljetnih i jesenskih vožnji kada je temperatura zraka većinom ispod 20 stupnjeva.

Zaključno možemo reći da je Ducati Scrambler 1100 Special motocikl kojeg odlikuje elegancija, jednostavnost, veliki šarm i stil, te motocikl po mjeri svakog ljubitelja Cafe Racera ili klasičnih motocikala.
Scrambler nam se osobno jako svidio svojom elegancijom i jednostavnošću te dinamičkim sposobnostima na prometnicama.

Također moramo spomenuti i potrošnju goriva koja je iznosila u prosjeku oko 4.8 litara na 100 prijeđenih kilometara, što je za zračno hlađeni pogonski agregat s dva ventila po cilindru zapremine 1,079 ccm odličan rezultat.

Veliki plusevi su lakoća upravljanja motociklom u svim situacijama te jednostavno korištenje svih komandi i performanse sukladno filizofiji kojoj jedan Cafe Racer pripada.
Od zamjerki jedino možemo spomenutu situaciju s velikom toplinom koju stvara pogonski agregat u gradskoj vožnji tijekom ljetnih mjeseci te cijenu od 120.990,00 kn za Specijal verziju, koja je možda malo pretjerana, no sigurni smo da pravim ljubiteljima Scramblera i Cafe Racera to neće biti problem.

Test vozač: Marko Heder