Test: Ducati Multistrada 950

Objavljeno: 18.05.2018


Vremenske prilike nam nisu bile baš sklone ali smo se ipak odvažili i pospremili kilometražu s Ducati Multistradom 950.
Multistrada 950 je bazirana na većem modelu Multistradi 1200 od kojega preuzima izgled i vozne karakteristike, no s nekim razlikama kao naprimjer stražnja vilica koja je na većem modelu jednostruka a na Multistradi 950 dvostruka, prednja maska koja nije lakirana cijela u istoj boji kao kod Multistrade 1200 te ima crni „kljun“, kotači su drugačijih dimenzija, te naravno sam pogonski agregat koji je na Multistradi 1200 DVT konfiguracije a manja Multistrada pruzima pogonski agregat s Ducati SuperSporta i Hypermotarda 939 ukupne zapremine 937 ccm, Testastretta s konvencijalnim Desmodromskim sistemom.

Postoje dvije verzije Multistrade 950, s aluminijskim felgama više cestovne orjentacije i žbičanim felgama pogodnima i za off road vožnju.

Mi smo na testu imali verziju s žbičanim felgama u dimenzijama 120/70-19 i stražnja 170/60-17 koje serijski dolaze s gumama Pirelli Scorpion Trail II.
Dakle Multistradu 950 pokreće dvocilindrični pogonski agregat L-Twin konfiuguracije s četiri ventila po cilindru, ukupne zapremine 937 ccm te snage 83 kW (113 KS) pri 9.000 okr/min i 96 Nm (71.0 lb-ft) pri 7,750 okr/min.

Multistrada 950 dolazi serijski opremljena s ABS sustavom, Ducati Traction Control, Riding Modes.
Ukupna težina vozila je oko 225 kg s punim spremnikom goriva kapaciteta 20 litara, težina praznog vozila je 205 kg a visina sjedala vozača je 840 mm, no naravno u ponudi postoji i niže sjedalo za osobe s „kraćim nogama“ .

Kako sve navedeno funkcionira u praksi?

Pogonski agregat radi vrlo dobro i linearno, bez ikakvih rupa u snazi ili zacukavanja prilikom vožnje.
Snaga je uvijek dostupna jer okretnog momenta ima dovoljno u svim režimima rada a veća navala snage u vožnji se osjeti preko 6000 okr/min kada i ispušni sistem počinje svoju simfoniju koja je prava V2 te bismo se usudili reći da je zvuk puno bolji nego na Multistradi 1200 S koju smo imali na testu.
Razlog navedenom su Euro norme koje na Multistradi 1200 opako guše pogonski agregat i zvuk a na manjem modelu to nije toliko izraženo pa nam se zvuk jako svidio zajedno s osjećajem u vožnji.

Isprobali smo Riding Modes te možemo konstatirati da se razlika u razvijanju snage doista osjeti, pogotovo u Urban mapi koja je i najslabija.
Naravno, sukladno odabranoj mapi također se mijenja i razina ABS-a i DTC-a a razinu ABS-a i DTC-a je moguće mijenjati i po želji.

Mi smo najviše koristili Touring mapu te srednju razinu ABS-a i DTC-a te možemo konstatirati da su te postavke najbolje za vožnju otvorenim zavojitim cestama i autoputevima.
Multistrada 950 se pokazala vrlo dobrom na autoputu, vjetrbranska zaštita je jednom riječju Odlična!
Na autoputu nas je uhvatila slaba kiša ali su prednji kraj i vjetrobran odradili svoje te kišu nismo niti osjetili.

Glava, gornji dio prsa, ramena i koljena su vrlo dobro zaštićeni te se na tim djelovima tijela ne osjeti pritisak vjetra čak ni pri brzini od oko 160 km/h s vozačem visine 180 cm, a pri većim brzinama je dovoljno malo pognuti glavu i strujanje zraka se neutralizira.

Kad smo kod vjetra, moramo spomenuti oprez pri jakom bočnom vjetru jer prednji kotač koji je većih dimenzija nego na Multistradi 1200 koja ima 17 inčne naplatke a Multistrada 950 19 inčni, bočni vjetar se osjeti na prednjem kraju te navedeno treba uzeti u obzir prilikom ulazaka u zavoje.

Inače u zavojima Multistrada briljira te se vozi kao Maxi Supermoto motor isto kao što je i slučaj s Multistradom 1200 ali se osjeti razlika u prebacivanjima kroz zavoje.
Naime zbog spomenutog većeg prednjeg kotača i drugačije geometrije ovjesa Multistrada 950 je malo ljenija u prebacivanjima težine i nagibima iz zavoja u zavoj od Multistrade 1200 koja ima punih 10 kg više težine, no treba napomenuti da je vrlo stabilna i precizna u držanju putanje, pa čak i na lošijoj cesti s neravninama, te daje veliki osjećaj sigurnosti.

Osjećaju sigurnosti pridonose i kočnice koje se sastoje od prednjeg dvostrukog diska promjera 320 mm koje grizu Brembo Monoblock radijalna četveroklipna klješta, te stražnja 265 mm disk s dvoklipnim klještima (Kočioni sistem isti kao i kod Multistrade 1200 Enduro).

Osjećaj za prednju kočnicu je izvrstan i precizan te su sva kočenja moguća s samo dva prsta na polugi kočnice. Stražnja kočnica odrađuje svoj posao, no osjećaj nije na nivou prednje kočnice.

Prednji ovjes se sastoji od KYB potpuno podesive vilice hoda 170 mm, te stražnji od mono Sachs amortizera hoda također 170 mm, te nam se, moramo priznati, ovjes svidio više nego na Multistradi 1200 S koja je opremljena s Skyhook elektoničkim ovjesom.

Ovjes na Multistradi 950 nam je davao više povratnih informacija te smo imali veći osjećaj sigurnosti prilikom kočenja. Treba napomenuti da postoji i Multistrada 1200, znači model bez „S“ koji je opremljen sličnim ovjesom kao i Multistrada 950.

Kočenje motorom prije ulaska u zavoj prebacivanjem u nižu brzinu je na visokom nivou jer vozač može točno procijeniti koliko će motocikl usporiti i kako će se ponašati, Multistrada je motocikl koji je vrlo user friendly.

Sve komande odnosno tipke na upravljaču su vrlo lijepo dizajnirane i lake za korištenje tako da je zaista lako ući u menu na displayu i odabrati sve postavke jednostavnim pritiskom na tipku.
Sjedala vozača i suvozača su udobna tako da nakon cijelodnevne vožnje nismo imali nikakvih bolova u tijelu niti pritužbi.

Jedinu pritužbu koju imamo se odnosi na retrovizore. Naime retrovizori su pregledni i dobro pozicionirani ali u vožnji vibriraju tako da je teško detaljnije vidjeti što se događa.

Vjerujemo da jedan ovakav motocikl koji je namjenjen za putovanja i svakodnevnu uporabu zaslužuje retrovizore koji ne vibriraju jer to u današnje vrijeme visoke tehnologije zaista nije teško postići.
Kad je riječ o potrošnji i na tom području Multistrada 950 briljira što potvrđuje brojka od oko 5 litara na 100 prijeđenih kilometra mješovite vožnje, grad, otvorena cesta i autoput.

Zaključno možemo reći da je Multistrada 950 motocikl koji je svestran i praktičan, dobro se snalazi u gradu, briljira na zavojitim cestama, autoputevi mu nisu nikakav problem.
Mi smo isprobali Multistradu 950 u skoro svim vremenskim uvjetima, slaboj kiši, jakoj kiši, jakom vjetru, suncu, jutarnjoj hladnoći i podnevnoj žegi te možemo potvrditi da se snalazi jako dobro u navedenim uvjetima te pomaže vozaču da uživa u vožnji.

Namjena Multistrade je sportsko-turitička i ako je promatramo iz te perspektive onda ne možemo naći neku zamjerku, osim spomenutih retrovizora.
Jedina zamjerka koju bi mogli još navesti je cijena.

Osnovni model Mulistrade 950 u crvenoj boji bez bočnih kofera je 114.990,00 kn a model u bijeloj perla boji s bočnim koferima je 122.990,00 kn.

Naš stav je da je to malo previše za tu klasu vozila bez obzira na serijsku opremu ABS, DTC i Riding Modes jer se radi o nečemu što je danas standardna oprema na svim motociklima a i da ne govorimo o tome da za nešto više kuna dolazi Mulistrada 1200 s više tehnologije, boljim pogonskim agregatom i više karizme.

Test vozač: Marko Heder