Test: Aprilia Tuono 660

Objavljeno: 12.06.2021


Na početku testa bi željeli zahvaliti tvrtki MotoMondo iz Zagreba što nam je ustupila svoj salonski primjerak Aprilie Tuono 660 i time omogućila da testiramo ovaj preljepi motocikl kako bi Vam u testu koji slijedi mogli prenijeti svoje dojmove.

Pa počnimo od izgleda. Tuono 660 je svojom pojavom vrlo sličan svojem starijem bratu Tuonu V4 no više podsjeća na RS 660.
Osim izgleda naslijedio je i ostale stvari koje su nam se svidjele kod velikog Tuona, a to je rigidan okvir, ovjes i kočioni sustav.

Svi proizvodi tvrtke Aprilia se odlikuju stabilnošću i preciznošću upravljana no mali Tuono je u toj sferi 100% na svoj starijeg brata što nam se izuzetno svidjelo.
Također nam se posebno svidjela kombinacija boja crno/crvena koja dodatno naglašava sportski karakter Aprilije a motocikl je okretao glave gdje god smo se pojavili.

Prednja vilica Kayaba je promjera 41 mm te je moguće podesiti prigušenje predopterećenja i brzinu povrata samo u desnoj nozi vilice (RS 660 obje).
Stražnja vilica je izvedena od aluminija u obliku “banana” te dodatno pridonosi stabilnost vozila u svim situacijama.

Prednjim krajem dominira tank kapaciteta 15 litara s utorima za koljena koja u praksi mogu u potpunosti sakriti koljena vozača. Također tu su i aerodinamična krilca za koja tvrtka Aprilia tvrdi da nemaju funkciju “downforce” no mi smo primijetili da pri brzinama izmeđi 160km/h i 200 km/h pomažu da motocikl ostane stabilan.

Prednja maska je mješavina elemenata koji se mogu vidjeti na RS 660 i Tuonu V4 te smo mišljenja da je vrlo lijepo dizanirana a u vožnji pomaže pri prebacivanju zraka preko ramena i glave vozača do nekih 130 km/h.

Kočioni sustav se sastoji od prednjih dvostrukih diskova promjera 320 mm koje grizu Brembo četveroklipna klješta, te stražnjeg diskla promjera 220 mm kojeg grizu dvoklipna Brembo klješta.
Pogonski agregat je paralelni dvocilindraš zapremine 659 ccm koji razvija 95 Ks pri 11.500 okr/min i oko 67 Nm pri 10.500 okr/min te se zapravo radi o polovici (prednja dva cilindra) agregata kakvav se ugrađuje na Tuono V4.

Aprilia Tuono 660 posjeduje tri načina rada pogonskog agregata Commute (slabija mapa), Dynamic (agresivna) i Individual (omogućava podešenja svih vrsta po potrebama vozača)
O elektroničkim pomagalima nećemo puno jer se radi o standardnim opcijama podešavanja ABS-a i Traction controla u tri nivoa, cruise control te engine braking management. Za nešto više novaca se može dobiti ABS i traction control koji funkcioniraju u nagibu te svijetla koja omogućavaju bolju preglednost u zavojima.

Kako Tuono 660 diše u svakodnevnoj primjeni?
Motocikl je lagan, agilan i udoban te već prilikom prvih kilometara vozač se stapa s motociklom. Nema nekih stvari na koje se treba dodatno privikavati. Tuono je vrlo intuitivan i lagan za korištenje.
Nismo imali problema s pronalaženjem neutralnog hoda i niti jednom nam se nije dogodilo da smo promašili neutralan hod. Komande kočnice, kvačila te poluge mjenjača i stražnje kočnice su mekane i funkcioniraju bez ikakvih problema.

Motocikl vrlo lako kreće iz prve brzine te smo mišljenja da bi i početnik vrlo lako svladao tehniku kretanja s mjesta na Tuonu 660.
Sjedalo je udobno i vrlo dobro tapicirano mada izgled sjedala to ne nagovještava, a mi se nakon cjelodnevne vožnje nismo žalili.

Tuono 660 je u vožnji što se stabilnosti u zavojima tiče te stilu vožnje identičan svom starijem i većem bratu Tuonu V4. Znači motocikl ulazi u zavoje munjevito i precizno te drži zadanu putanju kao da je na tračnicama a užitak u vožnji je na visokom nivou.
Sigurnosti i stabilnosti pridonose kočnice koje funkcioniraju fantastično te je osjećaj za doziranje i osjećaj rezerve na visokom nivou.

Pogonski agregat nas je u vožnji podsjetio na stare dvotaktne dvjestopedesetice što se tiče razvijanja snage. Naime snaga je na niskim okretajima prisutna no imali smo osjećaj da postoji rupa u razvijanju snage između 3000 i 6000 ok/min prilikom žustrije vožnje, pa je Tuona poželjno držati u visokim okretajima iznad 6000 ok/min ako vozač želi održavati brzi tempo vožnje (kao kod dvotaktnih pogonskih agragata).

Inače, pogonski agregat snagu razvija vrlo linearno te nema nikakvih naglih trzajeva u razvijanju snage. To je možda jedna karakteristika koja bi zasmetala tvrdokorne vozače Streetfigtera koji žele motocikl koji se u vožnji kroti kao divlja zvijer.

Ispušni sustav je toliko zagušen Euro normama da se prilikom opuštenije vožnje jedva čuje, no kad se prijeđe 6000 ok/min zvuk postaje glasniji te se čak može i čuti kakrakteristična grmljavina paralelnih dvocilindraša kao npr. kod KTM-a Duke 790.

Zaključno možemo reći da je Aprilia Tuono 660 vrlo lagan i agilan motocikl kojeg je užitak voziti po zavojitim cestama a i po gradu ima svoje čari jer pogonski agregat i ispušni sustav ne griju vozača, barem ne toliko da bi to ozbiljnije zasmetalo u toplijim ljetnim mjesecima, te je dovoljno agilan za kretanje po gužvama.

Oduševio nas je kvalitetom, izgledom i onim trenutcima kada je cesta prazna a zavoji pozivaju na igru i zabavu.
Radi se o vrlo praktičnom motociklu koj je iskoristiv u svakodnevnoj primjeni te vrlo lagan za korištenje.

Potrošnja se na našem testu kretala od 4 do 7 litara, ovisno o stilu vožnje te tipu ceste, te moramo napomenuti da smo 90% testa proveli u Dynamic mapi paljenja koja nam se najviše svidjela. Obzirom da se radi o masi vozila od 183. kg sa svim tekućinama, rezultat potrošnje je odličan.

Od mana bismo spomenuli rupu u razvijanju snage koju smo spomenuli, no navedeno neće smetati svakome. Druga mana zapravo nije mana već se radi o pravnoj regulativi Europske unije koja apsurdnim i nepotrebnim propisima guši Europsku moto industriju te se odnosi na zvuk ispuha koji je sveden skoro pa na zvuk električnog vozila. Navedeno će se možda moći riješiti aftermarket ispušnim sustavom no to stavlja dodatni trošak na nešto što je već samo po sebi dosta skupo.

Cijena Tuona 660 u RH iznosi oko 83.450 kn što je dosta visoko obzirom da je konkurencija poput Yamahe MT-07, Suzuki SV 650, Triumph Street Triple 765 R i itd dosta ispod navedene brojke.
Željeli bismo napraviti usporedni test navedenih motocikala kako bi utvrdili kako se Tuono 660 nosi s konkurencijom te gdje točno spada u spektru srednje klase.

Sve u svemu Aprilia Tuono 660 nam se jako svidio i drago nam je da je tvrtka Aprilia odlučila razvijati modele srednje klase.

Autor, test vozač: Marko Heder

Na test ustupio: Moto Mondo