Test: Aprilia Scarabeo 300 S.

Objavljeno: 08.07.2010


Imali smo se prilike nekoliko dana družiti sa novim talijanskim skuter klasikom koji nije baš u svemu klasika a kako bi i bio kad u svom nazivu ima slovo S (Special).

Izgled, ha, on je već viđen i na Beverlyu, ali treba znati da Scarabeo nije kopija nego original, dakle klasični izgled skutera sa visokim kotačima, ali u crnoj boji sa „kromiranim“ detaljima poput retrovizora, štitnika ispušnog topa, rešetkastim znakom iznad prednjeg blatobrana i štitnicima prednje vilice, izgleda jako elegantno i šarmerski.

Međutim nije sve u izgledu, Scarabeo se ističe i svojim pogonskim agregatom koji je već dobro provjereni tekućinom hlađeni Quasar, ukupne zapremine 278,3 ccm te je zaslužan što s svojom ojačanosti u odnosu na prethodne modele, Scarabeo 300 nosi naziv Special.

Snaga iznosi 22,3 Ks pri 7500 okr/min, a okretni moment 22Nm pri 6500 okr/min, što su sasvim dovoljne vrijednosti za dinamično kretanje ovog skutera, naime Scarabeo u startanju s mjesta u prvih nekoliko metara kreće s izvjesnim suzdržanjem, da bi nakon toga ubrzao žustro i odlučno sve do 120 km/h.

Scarabeov pogonski agregat je namjerno „poštelan“ da u prvih nekoliko metara suzdržano razvija snagu kako bi kretanje sa mjesta dok je npr, mokra cesta ili pri polukružnom okretanju, stražnji kotač čim manje bio sklon proklizavanju i narušavanju stabilnosti vozila.
Maksimalna brzina je po brzinomjeru bila oko 140 km/h, što je sasvim dovoljno da se povremeno provozate i po kraćim autoput dionicama ili da lagano krstarite otvorenim cestama brzinom od oko 90 do 110 km/h pri čemu (ako se vozite pretežno po ravnim dionicama) pogonski agregat tiho bruji u srednjim režimima rada i to bez ikakve muke.

Mi smo Scarabea provozali po svim tipovima cesta, a najviše nas se dojmio na poluotvorenim i otvorenim cestama prema našem plavom moru te treba spomenuti da se u svim uvjetima vožnje potrošnja kretala oko 5 litara, što nikako nije puno, ali kad se uzme u obzir da ukupna zapremina spremnika za gorivo iznosi 10 litara, onda ispada dosta.

Vjetrobranska zaštita je sasvim solidna i u potpunosti obavlja svoju namjenu do nekih 110 km/h (za ljude visine do 1,85 cm), nakon te brzine počnu se javljati mali naleti vjetra koji završavaju većinom prema kacigi odnosno glavi vozača.

U gradskoj vožnji je došao do izražaja kompaktni i dovoljno uski oblik karoserije koji dopušta provlačenje između automobila, ali ne i tako dobro polukružno okretanje iz mjesta kod kojeg treba pripaziti da se ne preračunate sa količinom potrebnog prostora za izvođenje te radnje, jer se ipak radi o 1530 mm međuosovinskog razmaka.

Pri niskim brzinama Scarabeo je vrlo upravljiv i nije baš težak pri manevriranju na malim prostorima, što je jako dobra osobina za jedno gradsko prometalo.
Kočnice su u potpunosti u skaldu sa performansama vozila, iako za jača kočenja treba i malo jači stisak poluga kočnica, što je opet s druge strane dobra stvar za početnike i manje iskusne vozače.

Inače pri naglijim kočenjima Scarabeo ostaje stabilan i prednja vilica ne ponire duboko i naglo već je tvrđe podešena što se pokazalo dobrim izborom.
Kočioni sustav koji je integralnog tipa i sastoji se od prednje troklipne kočione čeljusti koja grize disk promjera 260 mm i stražnje dvoklipne kočione čeljusti koja grize disk 240 mm u cijelosti dobiva visoke ocjene.

U vožnji je Scarabeo vrlo udoban, brz i kroz zavoje prolazi precizno i bez vrludanja, međutim ako u zavoj uđete pri većoj brzini i naletite pritom na izbočine ili rupe na cesti, cijeli skuter će malo poskočiti i prodrmati vas.

Ipak je ovo jedan skuter koji nije namjenjen za utrke i agresivne pothvate na cesti.
Sve u svemu ciklistika koja se sastoji od čeličnih cijevi ovješenih na klasičnu teleskopsku vilicu hoda 104 mm i stražnjeg kraja koji je ovješen preko agregata i dva amortizera, odrađuje svoju funkciju vrlo dobro.

Na rad mehanike u vožnji nemamo nikakvog prigovora, jednostavno sve radi kako treba te sam pogonski agregat i ostatak skutera ne stvaraju nikakvu buku.

Na kraju još treba dodati da je Scarabeo 300 S svoju cijenu od 37.088 kn opravdava kavalitetom, izvrsnom završnom obradom i performansama.
37.088 kn nije mali novac ali je cijena ipak razumna za klasu skutera kojoj Scarabeo 300 S pripada i svaki budući vlasnik neće puno žaliti za kunama, jer dobiva elegantno vozilo s visokim ocjenama.

Tehnički podaci:
- Radni obujam, 278,3 ccm.
- Snaga i okretni moment, 22,3 Ks i 22 Nm.
- Međuosovinski razmak, 1530 mm.
- Dimenzije guma, 110/70-16 prednja i 140/70-14 stražnja.
- Spremnik goriva, 10 litara.

Autor teksta: Marko Heder.

Na test ustupio: Piaggio Hrvatska.